Tidsam

Lediga tjänster

Vi behöver bli fler, vi söker extrapersonal!

Tidsam är Sveriges största tidskriftsleverantör som tillhandahåller konsumenter såväl svenska som internationella tidskrifter i butik med ett sortiment som har en bredd, är aktuellt och attraktivt.
Omsättningen i konsumentledet är ca 1 miljard kronor och vi distribuerar 1 800 titlar som säljs via
ca 5 000 återförsäljare runt om i landet.

Vi söker nu extrapersonal till vår distribunal i Värnamo där vi kommer ha stort behov av din hjälp november till februari. Arbetet består av att packa och adressera olika sorters produkter, arbeta på våra packlinor med tidningar alternativt på vår returavdelning.

Arbetstider
Vi söker extrapersonal som kan arbeta både dagtid.

Din kompetens
Vår verksamhet utvecklas ständigt och du som person skall ha en positiv grundinställning i att alltid vilja göra ett bra arbete. Du har en positiv attityd och viljan att hålla det du lovar. Det är också viktigt att du ansvarstagande, noggrann och ha lätt för att arbeta tillsammans med andra människor.

Då kommunikation är ett viktigt verktyg i vår vardag är det också ett säkerhetskrav att du har grundläggande kunskaper i svenska, både tal och skrift. Truckkort är önskvärt men ej ett krav.

Ansökan
Sicka in din ansökan så snart du har möjlighet då vi intervjuar och anställer omgående.
Din ansökan skickar du till personal@tidsam.se  märk ansökan med: Extrapersonal Tidsam

Har du frågor om arbetet kan du kontakta:
Camilla Josefsson, Personalansvarig på:personal@tidsam.se

Välkommen med din ansökan! 

Vi söker Distributionschef,

Vi erbjuder dig att leda en intressant och komplex logistikaffär i en växande koncern.

Tidsam distribuerar på uppdrag av Sveriges ledande förlag, tidningar till svensk handel. Vi skräddarsyr sortimentet till varje återförsäljare för att optimera försäljningen utifrån konsumenternas efterfrågan.

I Tidsams uppdrag ingår även att utveckla exponeringen av tidningar i butik och säkerställa att återförsäljarna möter konsumenterna på rätt sätt. Det innebär allt från hur en tidningsavdelning är placerad, hur den ser ut, vilket sortiment är bäst för att möta konsumentens efterfrågan samt att erbjuda effektiva kampanjer för att optimera försäljningen. Logistiken, för att stödja Tidsams uppdrag, är både komplex och utmanande vilket ställer höga krav och förväntningar på vår enhet i Värnamo. Vår enhet förväntas säkerställa att ca 1 miljon tidningar i veckan, fördelat på 2000 titlar, kommer i rätt tid och rätt antal, till 5 000 butiker i Sverige och 550 butiker i Norge.

Swedcircs ambition är att vara en personlig, tillgänglig och flexibel logistikpartner med kundanpassade och flexibla logistiklösningar – för både e-handel och B2B. Genom att erbjuda lagerhållning, planering av logistik och pressade priser på frakt och emballage hjälper vi våra kunder att få en förstklassig leveransupplevelse.

 

Huvuduppgiften för distributionschefen är att ha det övergripande ansvaret för att leda och utveckla Tidsamkoncernens transport och distribution, med lönsamhet och kundnöjdhet i fokus. Ansvaret är att affärsmässigt upphandla och följa upp transportaktörer, säkerställa en effektiv distribution som uppfyller lönsamhet och kundnöjdhets mål. Du tar fram nyckeltal och mål för utveckling av verksamheten samt säkerställer att koncernen har rätt IT stöd för distribution. Vi ser det som viktigt att arbeta hållbart och tillvarata synergier av transporter inom koncernen samtidigt erbjuda kunderna ett konkurrenskraftigt upplägg för transporter. Du kommer att leda ett mindre team. Du rapporterar till Logistikchefen och ingår i lokala ledningsgruppen. Placering är Värnamo.

 

Kvalifikationer. Du har en eftergymnasial utbildning inom logistik eller motsvarande. God erfarenhet ifrån distribution, logistik och transportbranschen är ett krav. Du har vana av att förhandla, arbeta med resultatansvar, transportupphandlingar och prognosarbete. Erfarenhet av affärsutvecklande arbete och IT stöd för logistik är meriterande. Du har framgångsrikt drivit projekt och har förmåga att arbeta i tvärfunktionella team.

Du har en god förmåga att både coacha och leda dina medarbetare individuellt och som team. Som person är du trygg, stabil och har självinsikt samt en god förmåga att bygga relationer både internt och externt. Du är tydlig i ditt sätt att kommunicera, är du strukturerad och analytiskt lagd.

 

I denna rekrytering samarbetar vi med Finnveden Executive AB. För ytterligare information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Ulrika Danielsson, tfn 0702-33 81 67. Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan snarast. Ansökan till tjänsten sker via Finnveden Executives hemsida, www.finnvedenexecutive.se

 

Välkommen med din ansökan!